Entradas

Anàlisi crític del DigComp 2.2

Imagen
Anàlisi crític del DigComp 2.2: Les seves limitacions i potencialitats, i la seva adequació a les necessitats de la ciutadania Vivim en una societat en constant transformació gràcies a la digitalització, on la participació ciutadana, el desenvolupament professional i l’accés als serveis bàsics esdevenen inseparables de les competències digitals. El marc DigComp 2.2 ((actualització del Marco de Competencias Digitales para la Ciudadanía (Asociación Somos Digital, 2022)) ofereix una guia integral per definir les habilitats necessàries en aquesta nova era. No obstant això, aquest document ha de confrontar els reptes imposats per les desigualtats digitals, que esdevenen encara més evidents quan es compara la teoria amb la realitat concreta, tal com exposa el document "Brechas digitales: nuevas expresiones de las desigualdades" elaborat per la Fundación Ferrer i Guàrdia. En relació amb el que hauria de fer l’administració per pal·liar les desigualtats digitals, és crucial ...

Personalització dels serveis i el seu impacte sobre el PLE

Imagen
En el context PLE, la personalització dels serveis digitals juga un paper clau, ja que determina com accedim a la informació i com interactuem amb les eines que utilitzem diàriament. Des del meu PLE, on utilitzo eines avançades per cercar, crear i compartir continguts, fins al PLE de la meva mare, que es basa en eines senzilles i intuïtives, es pot observar com els nivells d’alfabetització digital influeixen en l’experiència i en la manera d’aprofitar aquestes tecnologies. Pel que fa a la personalització, considero que és una eina potent que pot adaptar continguts i serveis a les nostres preferències individuals. No obstant això, com explica Eli Pariser a la seva TED Talk "Beware Online Filter Bubbles", aquesta personalització pot conduir a la creació de bombolles informatives. Els algoritmes decideixen què se'ns mostra en funció dels nostres clics i comportaments, fet que pot limitar la diversitat d'informació que rebem. Això pot afectar el PLE, ja que, si només ...

El meu PLE

Imagen
Descripció del meu perfil digital i justificació del meu PLE Xavier: Sóc un home de 32 anys, estudiant de l'últim semestre del Grau d’Educació Social i social care worker a Irlanda. El meu nivell d’alfabetització digital és mitjà; utilitzo eines avançades (Google, Google Scholar, Google Docs, Evernote, Canva, Twitter, etc.) que em permeten gestionar la meva formació online i col·laborar professionalment. Inma: La meva mare té 69 anys, és dona i va estudiar fins als 14 anys. Jubilada i amb una experiència digital limitada, fa cerques bàsiques (amb veu a Google), utilitza Facebook, WhatsApp, Kindle i Netflix. Necessita processos senzills i sovint requereix ajuda per gestionar tràmits online, cosa que justifica la necessitat d’un PLE més intuïtiu per a persones amb menys competències digitals. 1. Diferències en l'ús i aprofitament de les eines digitals PLE (Xavier): Utilitzo gran varietat d’eines digitals per a recerca, creació i edició, i comunicació professional. Aquest en...